Google+ Followers

Monday, August 13, 2018

MAHATHIR SEKOLAHKAN PEMIMPIN.PKR




Pemimpin PKR kena ingat, Mahathir bukan macam NAJIB..

NAJIB kalau ditanya tahun.ini, tahun depan baru dia jawab..
Tun akan jawab spontan, sharp shooter..sekarang kau orang terkangkang nak jawab balik.

42 comments:

  1. What kind of a politician. Low class lah. Tuduh tapi tak ada bukti. TDM should due this guy.

    ReplyDelete
  2. Rafizi hanye pandai dan mahir dedahkan penyelewengan kerajaan BN..dlm politik blm matang...
    Bila umumkan bertanding no2 timbul mcm2 spekulasi...

    Nak bertanding tapi guna isu untuk pastikan anwar jadi pm..
    Kalo dap amanah dan bersatu setuju tun kekal pm ape yg rafizi boleh buat?....nak bawak pkr kluar dari PH?...

    Elok serahkan sekarang kerajaan kpd umno dan pas...zahid sudah siap menunggu...kalo pkr join umno blm tentu umno dan pas setuju anwar jadi pm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju KBB!

      Memang DSAI akan mati dlm keadaan pejam mata tak rapat, selagi mana dia berada dlm PH. Dia tak mungkin dapat menjadi PM sebagaimana yang lama diimpikan. TDM dah susun segala-galanya untuk menghalang DSAI dari merebut jawatan itu.

      DSAI hanya dapat jadi PM jika dia sanggup tebal muka untuk mengubah sokongan kepada BN dan bergabung dengan PAS. Dengan berbekal bilangan kerusi paling banyak dalam kerajaan dan bergabung dgn parti yg paling banyak kerusi dlm pembangkang dah pasti boleh menyingkir majoriti PH dari gabungan Bersatu, DAP & PAN.
      DSAI boleh buat deal dengan DSZH, dia jadi PM & DSZH jadi TPM. Ini adalah lebih menguntungkan DSZH kerana walaupun jawatan sekadar TPM, ianya jauh lebih baik dari jadi ketua pembangkang sekarang.

      Win-win situation.

      Delete
    2. Jika gabungan.pkr+pas+umno boleh merampas kerajaan dari Tun, ia sudah lama dilakukan tetapi bacaan politik..ia tidak akan berjaya.

      Malas nak ulas KENAPA tidak boleh berjaya, semua orang tentu sudah tahu kenapa atau fikirkanlah sendiri..

      Delete
    3. Ia belum dicuba lagi cik KD.
      Buat masa ini DSAI masih bersabar dan masih mengharapkan janji persepakatan sebelum PRU14 itu ditunaikan. Bila dah sah nyata dia kena kencing, tidak mustahil DSAI akan bertindak begitu.

      Delete
    4. Dalam politik tidak ada percubaan?
      Politik ada magic, ada sifir...

      Kecuali NAJIB
      Salah kira..
      Dan anwar tidah mahu ikut jejak

      Delete
    5. Kah kah kah..
      Cacai najis nk sembang politik longkang.

      Kah kah kah..
      Tahukah cai najis walau pun bersatu menjadi rival umno dlm PH tetapi akar umbi umno lebih bencikan pkr.

      Kah kah kah..
      Kalau zahid sudi jadi tpm kpd brader, mlm slps pru lg bn dh diumumkan menang.

      Kah kah kah..
      Totok pkr hanya syg brader kalau brader anti umno. Kalau brader nk kwn dgn umno, pkr pun gulung tikar

      Delete
    6. Rafizi sesuai jadi reporter sebab dia pandai korek.
      Takda aura pemimpin langsung.
      Kalau dia terus jadi barua Anwar, sampai tua takan ada apa-apa.
      Yang dia ada cuma INVOKE......kajian yang tak capai target.

      Delete
  3. Aku sokong kejora bapuk bodo 100%...ulasan yang jujur dan matang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah kenyang bnyk mkn tahik baru si bapok tua bodo tu jujur.

      Delete
  4. Masih raliven lagi ka. Anuar ni nak diangkat jadi PM??...tanya jee!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tp Najib kompom dah tak relevan jd PM.

      Delete
    2. 4;17.
      Najib kompom dah tak releven jadi PM. Kau pulah kompom dahjadi macai suruhan taik.

      Delete
  5. Sebelum PRU:

    "Yes! Anwar bergandingan dgn Tun untuk tumbangkan BN. Kalau menang, Tun jadi PM 2 tahun, lepas itu Anwar ambil alih"

    Selepas PRU:

    "Menyibok je Anwar ni..perasan lebih, PH menang bukan sebab PKR tapi aura Tun.Jangan harap lah ko nak jadi PM."

    Kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum PRU

      Ada orang umur 93 tahun nak jadi Perdana Menteri.

      Selepas PRU

      Sial. Mcm mana dia boleh jadi PM. Habislah aku.

      Kah kah kah

      Delete
  6. Memang dah dapat dijangka dari awal.
    Masa solidatori untuk Anwar, ramai2 angkat placard 'Anwar PM', Tun mana angkat pun. Dia sibuk kelebek handphone je... Tapi puak2 PKR buat bebal bodoh je... Kini baru mereka sedar dah nak kena kencing.

    Haah...tepuukk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang dah dijangka dari awal BN akan tumbang, tp Najib buat bodoh aje. Sibuk kelepet duit. Kini baru macai sedar, bukan sejuta, dua yg hilang tp bilion. Camner pun macai tetap jugak bodoh.

      Hahhh... tepuk cai. Tepuk.

      Delete
    2. Betul tu Najib sibuk kelepit duit tapi kau sibuk kelepit taek akhirnya kau juga yg rugi dan merana ditipu oleh taek.

      Hahhh...tepuk cai. Tepuk tepuk tepuk.

      Delete
  7. belog setan kd pondan laknatullah ni buka balik daa komen public? lepas blog ni jadi kubur orang gila.. dan sebab cemburu lihat blogger lain sesak dilawati..

    ReplyDelete
  8. fak u la blog macai mahababi.. semoga mampos kekal u n ur boss..kd lahnat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pecacai anwar pecacai NAJIB lebih kurang sama.

      Delete
    2. Kluangman dan kejora bapok tua bodo adalah golongan taik yg tertipu..ha ha ha.

      Delete
  9. 1. Rakyat tak pernah berhutang undi dengan Anwar....fakta
    2. Rakyat undi logo PKR dalam GE14 bukan parti PKR
    3. Jika Anwar kepalai parti yang berlogokan PKR, belum tentu bokeh menang malah besar kenungkinan KALAH dengan BN
    4. Tiada sapa yang boleh menidakkan TDM lah yang faktor utama penyebab kekalahan BN.
    5. Rata2 yang duduk luar negara balik mengundi bukan atas kekuatan parti PKR tapi kekuatan TDM yang ketuai PH yang malangya logo telah dihalang oleh kerajaan terdahulu dab terpaksa guna logo PKR. That is the genius of TDM.
    6. Anwar is a known ex convict who had been chargedcand found guilty of sodomy. He was released due ROYAL PARDON. Recordwill still have him as an ex-convict.
    7. Anwar has no track record other than an orator. Melayu terpesona tapi melayu luar nwgara MELUAT
    8. Saya berdoa agar Allah swt akan terus beri kekuatan, kesihatan yang baik dan umur yang panjang kepada TDN agar terus selamatkan negara dari kehancuran yabg telah disebabkan oleh najib. Kalau Anwar yang jadi PM sekarang I CAN BET HE KNOWS NUT OF RUNNING OF MALAYSIA. As minister/DPM before he had not proven anything except found guilty asxsodomist.
    9. Had Anwar testified thru witness box on principle of BERANI KERANA BENAR, i wud have supported him. BUT HE CHOSE NOT TO B CROSS-EXAMINED.....WHY....SEBAB TAKUT KERANA SALAH.....period

    wallahuaklam

    ReplyDelete
  10. DSAI JUGA MENTERI KEWANGAN YANG TERBAIK SETAKAT INI

    Hutang negara menurun zaman Anwar, melonjak era Najib

    Hutang Negara berkurang pada zaman Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan, namun melonjak selepas Datuk Seri Najib Razak mengambil alih kementerian itu.

    Sepanjang Anwar menjadi menteri kewangan dari tahun 1991 hingga 1998, beliau berjaya mengurangkan hutang negara dan menukar kepada lebihan belanjawan (surplus) dalam masa dua tahun sahaja.
    Belanjawan itu berterusan sehingga beliau dipecat secara tidak adil pada 1998 oleh pentadbiran Mahathir.
    Sebelum pelantikannya sebagai menteri kewangan, Malaysia mengalami belanjawan defisit selama hampir 20 tahun, namun selepas pemecatannya, Malaysia sekali lagi berdepan Belanjawan defisit 14 tahun berturut-turut.
    Kajian itu dikeluarkan badan pemikir Kajian Politik Untuk Perubahan (KPRU) dalam satu analisa perbandingan antara pentadbiran Anwar dan juga Najib sebagai Menteri Kewangan.
    Kajian itu menunjukkan semasa pentadbiran Anwar, hutang domestik berjaya dikekang di bawah RM80 bilion sehingga tahun 1997 dan RM88.197 bilion pada tahun 1998.

    “Rekod Anwar sebagai Menteri Kewangan amat impresif. Hutang keseluruhan Kerajaan Persekutuan sebenarnya berkurang antara tahun 1992 sehingga tahun 1996 selepas meningkat secara berterusan selama hampir 20 tahun.
    “Secara perbandingan, hutang keseluruhan Kerajaan Persekutuan meningkat secara tekal pada kadar lebih 10 peratus setiap tahun sejak Najib menjadi Menteri Kewangan pada tahun 2008,” kata KPRU dalam analisa itu yang dibuat bersama Ahli Parlimen Selayang, William Leong.
    Menurut KPRU lagi, hutang negara yang meningkat secara berterusan itu diburukkan lagi oleh Barisan Nasional yang cenderung meluluskan belanjawan tambahan untuk menyorokkan angka hutang dan defisit negara yang terus meningkat saban tahun.
    Belanjawan tambahan itu, kata KPRU, sepatutnya hanya perlu diluluskan untuk perkara-perkara yang bersifat kecemasan seperti sekiranya berlaku bencana alam di Jepun.

    “Sebagai contoh, dalam Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2011) dibentangkan Jun tahun ini, pentadbiran Najib dikritik kerana memanipulasi peruntukan emolumen RM1 bilion untuk Kementerian Kesihatan kerana emolumen sepatutnya tidak tergolong sebagai perbelanjaan di luar jangka,” kata KPRU.
    Ini menyebabkan hutang negara semakin meningkat setiap tahun sejak Najib menjadi Menteri Kewangan, kata KPRU.

    “Hutang keseluruhan Kerajaan Persekutuan adalah RM306.437 bilion pada tahun 2008 apabila Najib mengambil alih sebagai Menteri Kewangan, Ia meningkat kepada RM362.387 bilion pada tahun 2009 dan RM407.101 bilion pada tahun 2010. Ia diunjurkan mencecah RM455.745 bilion pada tahun 2011.

    “Menurut laporan terkini Bank Negara Malaysia pada 30 Jun 2011, hutang Kerajaan Persekutuan kini sudah mencecah RM437 bilion,” kata KPRU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita mengarut dari seorng penipu yg mudah ditipu.
      Kah kah kah

      Delete
  11. https://www.google.com/amp/www.astroawani.com/infografik/infografik-dividen-serta-bonus-tabung-haji-1994-2013-52627%3famp=1

    INFOGRAFIK: Dividen serta bonus Tabung Haji 1994-2013
    Astro Awani | Published Januari 22, 2015 22:40 MYT
    Berikut adalah kadar pemberian dividen dan bonus oleh Tabung Haji sejak tahun 1994 hingga 2013.

    Lembaga Tabung Haji (TH) hari ini mengumumkan pembayaran bonus sebanyak 6.25 peratus kepada 8.6 juta pendeposit bagi tahun kewangan 2014.

    Selain itu, bonus tambahan dua peratus juga diberikan kepada pendeposit yang belum menunaikan ibadah haji sekali gus menjadikan bonus keseluruhan 8.25 peratus.

    Berikut adalah kadar pemberian dividen dan bonus oleh Tabung Haji sejak tahun 1994 hingga 2013.

    Zaman anwar menteri kewangan dividen TH tinggi..

    ReplyDelete
  12. https://www.google.com/amp/www.astroawani.com/berita-bisnes/dividen-dan-bonus-asb-dari-tahun-1990-2016-126606%3famp=1

    INFOGRAFIK: Dividen serta bonus Tabung Haji 1994-2013
    Astro Awani | Published Januari 22, 2015 22:40 MYT
    Berikut adalah kadar pemberian dividen dan bonus oleh Tabung Haji sejak tahun 1994 hingga 2013.

    Lembaga Tabung Haji (TH) hari ini mengumumkan pembayaran bonus sebanyak 6.25 peratus kepada 8.6 juta pendeposit bagi tahun kewangan 2014.

    Selain itu, bonus tambahan dua peratus juga diberikan kepada pendeposit yang belum menunaikan ibadah haji sekali gus menjadikan bonus keseluruhan 8.25 peratus.

    Berikut adalah kadar pemberian dividen dan bonus oleh Tabung Haji sejak tahun 1994 hingga 2013.

    ReplyDelete
  13. Anwar berjaya kerana MEWARISI asas ekon omi yang kukuh.
    Kalau dia b erjaya menangani krisis matawang tahun 1996-97, barulah
    boleh kata dia genius.
    Malan gnya, dia tak mampu.
    Dia terus je mintak bantuan IMF.
    It took Tun Mahadir to save Malaysia.
    Bila 'Capital Control' berjaya, IMF terus tukar strategi dan kesannya semua negara yang mintak bantuan IMF seperti Indonesia, Thailand, Taiwan, Korea, semuanya lepas dari perangkap IMF dalam tempoh yang singkat.
    Ya, aku angkoh.
    Aku pengundi dan tak bergantung pada PKR or Anwar.
    Tapi just remember, PKR bergantung kepada KAMI, PENGUNDI.
    Aku mungkin sokong Anwar kalau dia berubah.
    Tapi nampaknya dia tak berubah langsung.
    Orang PKR kata, kita guna Anwar untuk tendang Najib, tapi Anwar pun guna Tun M untuk menang PRU14. Kalau takda faktor Tun M, nak ke orang Johor undi PKR.........?????
    Lebih baik undi BEBAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. good argument.....sebenarnya orang pkr yang hendak sangat anwar itu jadi pm adalah manusia yang berfantasi tanpa berealiti, berauta tak berfakta dan berkepalsuan tanpa berkebenaran...

      saya pun ulangi PH menang ge14 guna simbol pkr bukan sokong pkr..............tanpa tdm jangan harap menang

      Delete
    2. Walau apa pun, semuanya bergantung pada KUN FAYAKUN.
      Kalau Allah kata jadilah, maka jadilah Anwar PM ke 8.
      Namun Allah melorongkan doa pengundi.
      Kami pengundi memohon kepada Allah sebab itu akhirnya kita berjaya jatuhkan Najib.
      Tanpa pengundi, PKR takkan ke mana-mana.

      Delete
    3. Sangat bersetujua dengan anda. Sememangnya Allah swt yang mengizinkannya berlaku.
      Namun Allah swt yang akan menentukan doa rakyat semua tentang siapa yang akan jadi PM ke 8 dan tak semestinya Anwar
      Jika pru diadakan sekarang, belum tentu PKR logo laku lagi.
      Sebab itu saya sangat gembira logo HARAPAN telah diluluskan.

      Delete
    4. Fakta yg lemah, malah lembik tak bermaya. Memang pengundi yg main peranan beb. Berapa kerusi ppbm bertanding dan berapa kerusi menang? Berapa kerusi pkr bertanding dan berapa kerusi menang? Maknanya rakyat lebih memilih mengundi calon ppbm atau calon pkr? Perkiraan mudah mcm tupun kau boleh gagal?

      Delete
  14. PH tidak mendapat majoriti undi melayu yang besar di PRU14. Menang sebab undi bukan Melayu, menang sebab ada DAP di sana.

    Bagaimana kalau BERSATU tiada di sana?
    Apakah peneroka felda akan keluar di ceramah PH dan undi PH JIKA tanpa Tun.

    Tanpa undi bukan Melayu, sungai kandis di PRK akan terkandas.

    Bukan nak ungkit, muhasabah..
    Rafizi kempen guna alasan untuk memastikan Anwar PM adalah kempen tidak sihat.

    Bagaimana rafizi yang dikira intelektual dan banyak anugerah elit boleh kempen taraf pecacai murahan???

    ReplyDelete
    Replies
    1. That being the case Anwar is riding on Rafizi and in return the latter will be rewarded upon winning no 2 slot (kalau menang lawan Azmin).

      We as voters regretted very much coming back to support PH.

      Delete
    2. Kalau faktor tun, kenapa hanya 13 kerusi parlimen je yg menang. Ppbm hanya bertanding 13 kerusi shj ke? Hek eleh...auta je lebih. Faktor tun konon. Sebenarnya bukan faktor tun tp faktor nak najib kalah, itu je. Geng² tun bnyk yg lingkup masa pru. Itupun susah nak fikir ke. 13 kerusi tp ckp macam menang 130 kerusi...perasan bagus...

      Delete
  15. Ini lah hakikat dan kebenaran jika ada lebih satu parti melayu dalam kerajaan pasti akan berkecamuk dengan perebutan kuasa.Kerajaan ini tidak akan stabil sampai bila-bila jika rakyat terus memilih mereka.

    Progeram pembangunan dan perancangan kemajuan negara akan terencat kerana perebutan kuasa lebih utama.Banyak hak melayu dan bumiputera akan hilang kerana kelalaian asyik berkelahi sehingga satu persatu dicuri orang akibat tiada pengawasan.

    Malang sungguh rakyat malaysia dan melayu khusus nya jika sudah jadi begini.Abang besar sudah tentu milik Dap kerana koata bukan bumi seratus peratus milik mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To me DAP is nothing. Hak melayu tak hilang tapi banyak disalahgunakan oleh melayu. Mufti dan agamawan diam pada salahlaku pemimpin terdahulu menyebabkan melayu berpecah. Bila isu tak puasa, khalwat, lgbt dsbnya....waah mulalah ramai jadi champion melaayu dan muslim

      Kalau betul ilmuan islam ini tulin....sepatutnya kata sepakat senang di dapati sebab Syahadah, Solat, Puasa, Zakat dan Haji. Namun apabila ideologi politik berbeza dan dedak ditabur.....terimalah padahnya

      Delete
  16. 1. Remember what Annuar Musa said about the fall of PH even before ge15? Yes the coalition of PKR headed by Anwar, Umno by Zahid dan Pas by Hadi......

    2. Today, read an article by Malaysia Chronicles about who THE MALAYS want to become 8th PM. I just laugh at this article as they are fishing......

    3. PKR Umno Pas can never be able to rule multi ethnic Malaysia.......

    4. The rest of the parties Bersatu Dap Warisan Amanah will not keep silent.......wait and see wuo wins this game of numbers

    ReplyDelete
  17. Tidak akan ada kata sepakat nya bila ada banyak puak yang saling berebut pengaruh dalam kerajaan.Betul pendapat itu dan terima lah hakikatnya sebagai kebenaran.

    ReplyDelete
  18. Be gentlemen. Kalau iapun nk dpt kelebihan undi, bertanding secara pro. Dan tk perlu melibatkan org lain. Apatah lg parti komponen.

    ReplyDelete