Sunday, August 19, 2018

BERSATU GAGAL JADI MELAYU DI PERAK


https://www.amenoworld.org/2018/08/pajakan-tanah-999-tahun-orang-melayu.html


MB wajar letak jawatan,  keluar parti.

Kerajaan negeri baru diterajui UMNO wajar dibentuk. 

Banyak lagi pilihan yang boleh dibuat.  Kerajaan Negeri PH tiada kaitan dengan kerajaan pakatan rakyat sebelum ini. 



# Kau orang percaya ke MB akan lepaskan jawatan dan kuasa demi Melayu?? 



89 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Biarlah DAP nak kuasai Perak. Apa salahnya Perak jadi Penang ke2. Lagi pula kerajaan PH kan liberal...

    ReplyDelete
  3. Tak perlu keluar parti. Beri kata dua kepada DAP. Kenapa perlu takut mcm umno berhadapan dgn mca?

    ReplyDelete
  4. Apa dirisaukan DAP kuasai Perak, bukan kah DAP dah pun kuasai Malaysia... Bersatu hanya jadi keldai kpd DAP.
    Hidup DAP! Hidup Bersatu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo Dap yg berkuasa kenape Dap kena mintak dgn kerajaan?..Dap boleh luluskan sendiri....ko ni nemang baghal tak pernah habis..hihiji

      Delete
  5. Hancurlah bangsa di bawah kuasa puak2 Munafir (munafiq yg dicucuk hidung oleh kafir).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak hancurpon...ok aje mcm biasa...ko dan umno yg dah hancur lebur...

      Delete
  6. Hari ini 20 Ogos 2018, aku merasa sangat terkejut bila buka blog KD. Aku tenyeh2 mata beberapa kali dan pergi basuh muka, kemudian aku baca semula posting KD. Masih tak percaya...aku cubit pipi aku berkali-kali, kemudian baca semula.. masih juga sukar untuk percaya. Aku tepuk2 pula dahi dan baca lagi.. tak percaya juga. Aku panggil isteri ku dan minta dia rasa dahi & tengkuk aku, sama panas atau tidak, samada aku demam. Isteri ku kata aku ok saja. Kemudian aku minta tolong isteri ku bacakan posting KD untuk aku.. aku dengar & amati betul2.. barulah aku percaya. Memang aku tidak bermimpi...

    Mungkinkah KD yg bermimpi mlm tadi? Mimpi dia didatangi malaikat sakaratul maut.. mimpi dibawa malaikat mengunjungi neraka... ditunjukkan oleh malaikat bagaimana siksanya orang yg bersubahat dengan kafir & munafiq... Keinsafan tetiba mengisi ruang hati...?

    Atau pun KD bukan bermimpi, tapi 100 hari yang berlalu sejak 9 Mei yg lalu sudah mengajar KD erti kemunafiqan.. 100 hari berlalu telah memberinya taufiq dan hidayah...?

    Apa2 pun, bersyukurlah... KD seperti sudah dapat membezakan antara kebenaran dan kebathilan.. semoga KD akan terus mendapat petunjuk ke jalan yg diredhaiNya...

    Aamiin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila dia dah terasa hancing nya air kencing, baru dia nak sedar...

      Delete
    2. Sejak kalah cai merepek tiap hari...tak nampak realiti..

      Delete
  7. hehehehe...PAN Imayam, PPBM dan PKR semuanya jadi Baruah Pariah DAPIgs di Perak dan seantero Malaysia!!
    ...tu sebab golongan LGBT semakin berani buka mulut sejak PH menang
    ...PH menang, LGBT pun Gumbira!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap dapat ape?...canang cerita karut marut...

      Delete
  8. Woi KD, apa sudah jadi dengan kamu ini?
    Dah mula nak u-turn macam 'Celah Gelegar' tu ker?
    Apa kamu ini pun dah mula dapat habuan dedak 1MDB?
    Aku dah mula syak kamu ini ejen Umno, jangan main2 KD!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak rasa KD dan CG begitu..

      Kerana ISLAM, MELAYU dan NEGARA adalah di tempat pertama..!

      Hak kaum lain tetap harus dijaga..!

      Ini tiada kaitan dgn dedak atau u - turn..! Tapi ini soal prinsip..!

      Menyokong PH bukan bererti sokong semuanya..! Membabi buta..??! TIDAK!!

      Sokongan di beri mengikut isu..!

      Tidak perlu taksub dan menyokong sepanjang masa kpd mana2 parti politik atau individu..!

      Ini yang malaysia baru inginkan..! Terbuka secara rasional tanpa perlu mengganggu gugat HAK KEISTIMEWAAN ISLAM dan MELAYU..!



      Delete
  9. Cis! Tak guna betul blogger Kluang munaafik ini! Dia sudah mula jadi tali barut UMNO nampaknya. Hari ini untuk Perak, dia kata 'Kerajaan negeri baru diterajui UMNO wajar dibentuk.'. Besok pula dia akan kata serupa untuk Selangor. Tidak mustahil, bila makin banyak dedak 1MDB masuk, dia akan keluar kenyataan untuk Malaysia,'Kerajaan negara baru diterajui UMNO wajar dibentuk.'

    Ayuh kawan2, mari kita boikot blog Kluang munafik ini!

    ReplyDelete
  10. Anin 806, setuju dengan awaK, itulah maksudnya PILIHAN.

    ReplyDelete
  11. Kita harap dedak 1MDB tidak menyalur masuk ke blog Shahbudin seperti mana ia telah berjaya melimpah masuk ke blog CG & KD. Hampeh punya bloger2 syaitan mata duitan!
    Ini dah lebih teruk lagi dari Rafizi tu...

    ReplyDelete
  12. betul tuan KD. Menyokong tdk semestinya membuta tuli. Kami tahu dn sedar apa yg kami sokong dn tidk sokong. Sbb kami tidak lah begitu senang di bodohkan atau di macaikan. Kalau tk betul, kami tk sokong. Itu sahaja.

    ReplyDelete
  13. Aku cukup seronok dengan cerita Melayu diperdajal oleh puak2 DAP tu. Baru padan dengan muka dah sokong sangat parti komunis chauvenist tu.
    Kini kuasa kewangan negara dah diserahkan dekat puak tu. Apa saja aota kelentong yg dileluarkan oleh abang Ah Beng tu, puak cai2 akan bertepuk bersorak gembira...
    Kini tunggu apa lagi...
    Haah...tepuk.. tepuukk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP lah yg selayaknya pembawa panji hitam dari timur.

      Delete
    2. Cerita rekaan fitnah puak2 prompak yg tak bermoral..

      Delete
    3. Termasuk rekaan Kluang munafiq.

      Delete
  14. PRK Seri Setia ni, Utusan, PAS dan UMNO mainkan balik isu tanah pajakan 999 tahun.. sentimen perkauman Melayu..Aku tak perlu jawab, Sebab tahun 2008 Ustaz Deris dah jawab Fakta dan Fitnah UMNO..aku Copy jer.. Selamat membaca..

    Umno Perak terutama Dato’ Zamri ketika Pakatan Rakyat memerintah Perak antara orang yang lantang menuduh Dato’ Seri haji Nizar boneka kepada China DAP kerana beri tanah kepada orang China di Perak.

    Modal yang sama juga sedang difitnah oleh jentera Umno/BN kepada pengundi Bukit Gantang. Fitnah kalau undi Pas/Pakatan Rakyat bermakna menggadai tanah orang melayu kepada bangsa asing.

    Ini adalah jawapan kepada Dato’ Zamri dan kuncu-kuncu Umno, bahawa yang khianat tanah orang Melayu ialah pemimpin Umno, bukan Pas, bukan DAP dan bukan PKR

    Fakta yang Dato’ Seri haji Nizar kemukakan sudah cukup untuk membuktikan Umno pengkhianat kepada orang Melayu bukan Pakatan Rakyat. Sebagaimana kita sudah buktikan Umno kepala bapa penderkahaka kepada Raja-Raja Melayu.

    Sekarang fakta menunjukkan Umno yang khianat tanah orang melayu dan rakyat di negeri Perak.

    Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.

    Melayu sangatkah Umno, sehingga buat bising fasal tanah 3000 ekar yang diberi kepada orang China yang memang haknya untuk dapat kerana mereka adalah rakyat di negara ini, mereka bukan China Singapura atau China Vietnam.

    Kalau Umno tuduh Pakatan Rakyat boneka China dan khianat tanah orang Melayu kenapa tanah yang dipohon oleh Tuan Guru Haji Abdul Latif (Pondok Pak Teh Kroh Grik Perak) sejak 1996 telah diluluskan oleh Exco PR pada 2008 sebanyak 45 ekar.

    Kalau kerajaan yang dipimpin oleh Dato’ Seri Haji Nizar boneka China sudah tentulah permohonan ini tidak diluluskan. Adakah pemimpin Umno ingat Pak Teh ini China Taiwan sehingga permohonan beliau tidak diluluskan. 12 tahun Pak Teh menunggu kelulusan. Tiba-tiba kerajaan yang kononnya boneka China meluluskan permohonan tersebut walaupun tidak sampai sepuluh bulan memerintah. Manakala Umno yang mendakwa tonggak orang Melayu telah kianat kepada bangsa sendiri walaupun tanah itu untuk kegunaan pondok.

    Ini fakta menunjukkan Umno penjahanam tanah orang Melayu;

    22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung..

    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

    200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!

    Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).

    9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.

    Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
    Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.

    26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Utusan masih tak serik?...

      Delete
  15. Woi KD munafiq, ko dah lupa kah posting ko baru2 ini:

    "Friday, July 13, 2018

    RACIST UMNO DAN ISLAM PAS KALAU DIIKUT SANGAT HANYA MEMBAWA BENCANA.."

    Baru sebulan saja bro...ko 'kata racist Umno bawa bahaya', hari ini ko kata 'Kerajaan negeri baru diterajui UMNO wajar dibentuk.'

    Apa pendirian sebenar ko ini wahai Kluang Munafiq? Pendirian dedak...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mustahil nanti KBB tomato juga akan ubah pendirian seperti KD.
      Ki kik kik...

      Mcm jin? ada kepala & ekor? Tapi tak ada mata?

      Jin mata tojeng!!!

      Kah kah kah kah kah kah kah...

      Delete
    2. I gat jin tanduk 3 dah mampos..rupanye masih boleh mereek dan meroyan kekeciwaan.....5 tahun jin tanduk 3 boleh meroyan puas2 kat sini..tak lama.. ..hahahahaa

      Delete
  16. Sambungan...

    300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
    Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.

    13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.

    Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.

    Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.

    Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.

    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
    Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995).

    Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

    Daripada fakta di atas bolehlah dirumuskan Umnolah pengkhianat dan menggadai tanah orang melayu, Bukan PAS, bukan PKR dan bukan DAP. Sebenarnya slogan Umno “Hidup Melayu” perlu ditukar kepada slogan sebaliknya, iaitu “di mana Umno kuat di situ Melayu merempat”...

    Apa macam.. ?

    ReplyDelete
  17. DAP tak pernah tekan MB
    19 OGOS 2018
    Nga Kor Ming
    Nga Kor Ming
    A- A+ (Ubah saiz teks)
    TELUK INTAN - DAP Perak tidak pernah memberi tekanan kepada Menteri Besar Ahmad Faizal Azumu berkaitan isu hak milik kekal tanah, kata Pengerusinya Nga Kor Ming.

    Beliau berkata, DAP adalah sebuah parti yang penuh bertanggungjawab, mempunyai hubungan mesra, sentiasa bekerja sebagai satu pasukan serta saling hormat menghormati.



    "DAP Perak akan berdiri teguh bersama Menteri Besar dan memberi sokongan padu kepada pimpinan beliau supaya Pakatan Harapan (PH) membawa kesejahteraan hidup kepada seluruh rakyat Perak serta membawa pembangunan ekonomi pesat kepada negeri kita yang tercinta," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

    Beliau mengulas laporan akhbar tempatan yang memetik beliau sebagai berkata, DAP Perak mahu Kerajaan Negeri memberikan status hak milik 999 tahun atau hak milik kekal tanah kepada Kampung-kampung Baru seperti yang dijanjikan dalam manifesto PH semasa Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

    Menjelas lanjut, Kor Ming, yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri Aulong, berkata beliau tidak pernah membangkitkan isu hak milik kekal tanah dalam satu sidang media di sini, semalam.

    "Sebaliknya apa yang berlaku adalah apabila saya ditanya oleh pemberita, saya hanya nyatakan PH adalah komited untuk melaksanakan semua janji yang termaktub dalam manifesto.

    "Ini adalah kata-kata yang sama dengan ucapan penggulungan menteri besar semasa persidangan Dewan Undangan Negeri Perak baru-baru ini," katanya.

    Kor Ming, yang juga Timbalan Speaker Dewan Rakyat, juga mengajak orang ramai supaya tidak jatuh ke dalam perangkap politik perkauman, sebaliknya memberi sokongan kepada PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...Kau bnyk mkn tahik cina dapiig sebab tu kau selalu kepanasan tak tentu hala.

      Delete
    2. Ko asik kena tipu dgn prompak jee..

      Delete
    3. KBB tomato buat2 tak tahu siapa kepala perompak...
      Ki kik kik...

      Delete
    4. Dah tahu pon..yg didakwa di mahkamah kerana merompak dan tak cukup duit nak bayar ikat jamin...siapa yeeek?..kah kaah kaaah..

      Delete
  18. Sunday, August 19, 2018
    BERSATU GAGAL JADI MELAYU DI PERAK???

    Habis, di Perak Bersatu jadi apa?
    Kalau setakat jadi keldai tak apalah, jgn jadi munafiq atau kafir sudah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg dah ikut munafiq kapir sokong geng prompak

      Delete
    2. KBB tomato, ko tahu siapa kepala perompak?

      Delete
    3. MAT SABU KATA MAHATHIR KEPALA PEROMPAK

      Foto:fmtKUALA LUMPUR: Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu memperlekeh kepimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad sewaktu beliau menjadi Perdana Menteri.

      Dia menuduh, sebagaimana Datuk Seri Najib Tun Razak, bekas Ahli Parlimen Kubang Pasu itu turut melakukan penyelewengan.

      Jelasnya, tidak menghairankan sekiranya Dr Mahathir menegur Perdana Menteri kerana ia dibuat berdasarkan pengalamannya sendiri.

      “Mahathir ni kepala perompak. Jadi bila anak-anak buah menipu dia tahu,” katanya sewaktu berucap dalam Ceramah Grand Finale Kita Lawan di Kampung Baru pada malam Jumaat.

      http://www.malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/551965-mat-sabu-panggil-tun-m-kepala-perompak.html

      Kalau nak tengok video:
      https://youtu.be/CtigUfey9fQ

      Delete
    4. Tak tumbuh tak melata
      Tak sungguh Mt Sabu tak kata...

      Kah kah kah...

      Delete
    5. Di Perak Bersatu jadi KM. Umno melopong. Dah tak dpt nak rembat lg. Terpaksa berkongsi dedak dgn tekukur. Kikikikiki

      Delete
    6. Kepala perompak najib. Ko ekor. Sebab tu penuh tahi.

      Delete
    7. Ade yg kata tun merompak...n
      Buat fitnah...mana buktinye?...baghal..

      Delete
    8. Buktinya ada dgn Mt Sabu. Tapi susah le sikit sebab Mt Sabu dah disuap dgn jwtn mintri perang... terkunci lah mulut dia...

      Delete
    9. Hahaha mat sabu simpan dlm seluar kecik...takut nak repot polis...

      Delete
    10. Report polis apa dapat?
      Sekarang mintri perang, syok wo.. boleh selfie himpit dada dgn amoi atas flight...
      Ki kik kik...

      Delete
  19. KD dah sokong umno?
    Biar betul!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di mana dedak dipijak, di situ parti dijunjung. Tak guna punya Kluang munafiq.

      Delete
  20. Macai umno dengan macai ph sama je, baca sebaris dah ulas..

    ReplyDelete
  21. ALHAMDULILLAH, AKHIRNYA BLOGGER KLUANGDIAMOND TERIMA HAKIKAT KEBENARAN BAHAWA HANYA UMNO SAHAJA YANG DAPAT MEMBELA NASIB MELAYU.
    SYABBAS KLUANGDIAMOND!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Membela nasib melayu umno saja..

      Delete
  22. Terima kasih KD.. Kalau betul lah dah berpaling.. Demi survival melayu Islam di bumi bertuah ini.. Buang yg keruh ambik yg jernih.. Apa cite pesta Gay dpt kelulusan menteri wilayah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tahu pendirian di dlm hati KD & yg tertera di blog ini ini adalah berbeza. Dia sebenarnya berada dlm keadaan serba salah, antara survival bangsa dgn survival diri.. nak hidup bro...

      Delete
    2. Bendung LGBT: Menteri sahkan operasi di kelab gay, PPR

      20 Ogs 2018, 9:24 pagi (Dikemaskini 20 Ogs 2018, 9:30 pagi)

      A A
      Menteri Wilayah Persekutuan, Khalid Samad mengesahkan satu operasi dilancarkan ke atas sebuah kelab gay terkenal di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

      Menulis di Facebook, katanya, kelab tersebut telah wujud hampir 20 tahun di kawasan segi tiga emas Kuala Lumpur.

      Khalid walau bagaimanapun tidak menyebut bila serbuan itu dilakukan dan jumlah kakitangan kementerianya yang terbabit serta tindakan yang diambil.

      “Operasi Banteras Aktiviti Haram (OPS BAH) siri ke-46 kali ini dilakukan di sebuah kelab gay terkenal di ibu kota. Operasi kali ini diketuai oleh Ketua Setiausaha, Kementerian Wilayah, Datuk Seri Adnan Md Ikshan,” katanya.

      Khalid juga berkata operasi yang sama turut dilakukan di rojek Perumahan Rakyat (PPR) Beringin, di Kepong dan PPR Sri Aman di Jinjang.

      “Pihak kerajaan sangat serius dalam membanteras pemahaman serta gejala songsang dan radikal ini.

      “Semoga inisiatif yang diambil ini, dapat membendung budaya LGBT dari terus merebak ke dalam masyarakat kita,” katanya.

      Delete
    3. KBB tomato, naper ko menentang LGBT? Ko kan ker geng PH? Mana boleh kecam LGBT..!!

      Delete
    4. Kenape masa umno perintah ko tak suruh hapuskan Lgbt?...

      Delete
    5. Umno buat tak tahu jer LGBT...kerajaan PH buat operasi bendung LGBT...cai munafik..

      Delete
    6. Umno tak layan LGBT sebab nabi pun xmengaku umat.. Tp ph tatang bagai minyak penuh kasih sayang

      Delete
    7. Ini kami putar punye cakap..

      Delete
  23. PAS, Umno masih sukar tawan hati pengundi Selangor

    FMT

    Oleh Moaz Nair

    PAS dan Umno begitu ghairah dengan strategi 3 penjuru di Selangor menghadapi pilihan raya umum ke-14. Percaturan politik ini mungkin bersandarkan keputusan pilihan raya kecil (PRK) di Sungai Besar dan Kuala Kangsar pada 2016. Umno menang dalam kedua-dua PRK ini dengan menewaskan calon PAS, Amanah dan PKR.

    Umno menyusun strategi yang sama dalam PRU ke-14 tetapi kali ini dengan permainan politik yang lebih licik. Umno dan PAS dilihat rakyat Selangor sebagai “sahabat karib” menjelang PRU ke-14. PAS tidak lagi menjadikan Umno beg penumbuk dan ini pula dibalas dengan baik oleh Umno atas dasar persahabatan politik.

    Orang berbudi kita berbahasa, kata PAS. Beg penumbuk kedua-dua parti ini sepanjang kempen menjelang PRU ke-14 ialah Pakatan Harapan (PH), terutama DAP dan Amanah, dengan harapan dapat menarik pengundi Melayu.

    Ramalan mereka ternyata meleset kali ini. PAS tidak menjangka pertandingan 3 penjuru boleh merugikan parti itu dan juga Umno. PAS memang sukar mendapat undi bukan Melayu kerana parti ini berteraskan agama. Umno masih boleh meraih sedikit undi bukan Melayu. Mungkin juga percaturan politik PAS dan Umno hanya untuk melihat PH kecundang di Selangor.

    Tewas teruk sekali

    Harapan mereka mungkin dengan kemenangan Umno-BN dan juga beberapa kerusi yang boleh dimenangi PAS akan membawa kepada kerajaan perpaduan di Selangor. PAS mempunyai cita-cita menjadi pemain utama dalam percaturan politik ini. Dengan perpecahan undi, PAS juga mengharapkan boleh menang tipis dan menubuhkan kerajaan.

    Paling tidak pun PAS dan Umno-BN mengharapkan kemenangan dengan majoriti mudah dengan pecahnya undi dalam pertandingan 3 penjuru. Mereka dilihat bersama dan sejiwa untuk menumbangkan kerajaan PH di Selangor.

    Dalam PRU14, PAS bertanding di 49 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Selangor dan hanya menang 1 kerusi. Umno-BN pula bertanding di semua 56 kerusi dan hanya menang 4 kerusi. PKR bertanding di 56 kerusi dan menang 51 kerusi. Bagi kerusi Parlimen pula, PAS bertanding di 21 kerusi dan kalah semua kerusi, Umno-BN bertanding di 22 kerusi dan hanya menang 2 kerusi. PKR pula bertanding 22 kerusi dan menang 20 kerusi.

    Malah 11 calon DUN dan 4 calon Parlimen PAS hilang wang pertaruhan. Ini mengecewakan PAS kerana mereka tewas dengan teruk sekali. Hampa dengan kegagalan ini PAS tidak lagi boleh menjadi parti penentu untuk menubuhkan kerajaan di Selangor.

    ReplyDelete
  24. Setuju dengan KD!

    Kalau umno tidak kembali berkuasa di perak, habis tanah2 rizab kerajaan dirembat puak mata sepet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau umno kembali berkuasa, bukan kata Perak, Malaysia pun dia org jual.

      Delete
    2. Umno buat tak tahu jer LGBT...kerajaan PH buat operasi bendung LGBT...cai munafik..

      Delete
    3. Umno tak layan LGBT sebab nabi pun xmengaku umat.. Tp ph tatang bagai minyak penuh kasih sayang

      Delete
    4. Hahaha.. 20 tahun tak buat2. Itu apa agaknya. Hahahahaaaaaaaaaaaa

      Delete
  25. Replies
    1. You welcome the back? Hahahahaha

      Delete
    2. Mengigau dan sentiasa berharap... Bak kata kd, org kelemasan tahi seketul pun sanggup dipaut

      Delete
  26. melayu totok bermahzab islam pispus junud mana reti KD innuendo,camdek,siratkan.
    Mereka hnya bonyok2, perasan alim, gegar konon serakah shahwat kuat. Nafsu cuma nk 4 bini campur 77 bidadari bawah umur.
    Tapi tak ramai dah tu, harap sembang lebe diwarong kampong area pantai timur sj.

    ReplyDelete
  27. Woi kd ko jgn munafik.. Tetapkan pendirian jgn uturn macam celah kelankang blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11.45 pm

      Ko dengki apa? Biarlah KD nak sokong Umno, itu dia punya pendirian. Kalau Madey selalu boleh buat U-turn, kenapa KD tak boleh pulak?

      Delete
  28. Aziz Bari nafi desak lulus hak milik tanah 999 tahun

    Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan , Teknologi , Sains, Alam Sekitar dan Penerangan Negeri Perak, Dr. Abdul Aziz Bari. - UTUSAN ONLINE/KAMAL BASIR WAHAB
    Khairul Abidin Nuar
    14 Ogos 2018 4:56 PM

    IPOH 14 Ogos - Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan, Teknologi, Sains dan Alam Sekitar negeri, Dr. Abdul Aziz Bari menafikan tuduhan beliau memimpin gerakan untuk mendesak Menteri Besar, Ahmad Faizal Azumu meluluskan semula hak pemilikan tanah 999 tahun kepada semua kampung baru di negeri ini.

    Abdul Aziz menegaskan, pemberian hak milik tanah kekal kepada peneroka Felda, kampung tersusun dan kampung baru negeri sememangnya sudah tercatat sebagai antara 10 dasar tumpuan tawaran Pakatan Harapan negeri Perak sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).


    Beliau berkata, hal ehwal tanah adalah di bawah bidang kuasa kerajaan negeri dan bukan tertakluk kepada Majlis Tanah Negara (MTN), justeru menegaskan kenyataan yang mengatakan pemberian tanah hak milik kekal bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan, adalah salah sama sekali.

    Menurut beliau, Perkara 91 (5) Perlembagaan Persekutuan hanya menyatakan tentang kuasa MTN untuk menyelia polisi berkenaan penggunaan tanah membabitkan aktiviti perlombongan, pertanian dan perhutanan.

    "Jadi, saya hanya cuba untuk merungkai salah faham ini. Jika anda mengatakan manifesto atau kandungan itu tidak boleh dilaksanakan kerana bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan, itu salah.

    "Jadi, macam mana orang UMNO boleh cakap, ini bagi tanah pada Cina kerana majoriti pemilikan hak milik tanah itu akan kembali kepada orang Melayu. Kita bercakap tentang Felda, Melayu la kan, kampung tersusun, Melayu dan kampung baru ini berapa kerat sahaja (orang Cina)," katanya dalam sidang akhbar, di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah takut hlg kuasa la tu.. Baru ada akai

      Delete
    2. Dah hilang pun.... Kahkahkah. Sebab tu meroyan 24 jam. Muahahahahaha...............

      Delete
    3. Anon 11.53 untung la hang komen lagu tu ja bulih 3k sebulan..

      Delete
    4. Aku tak mkn dedak wooooo....

      Delete
  29. Hak milik 999 tahun: Umno sokong MB Perak tolak permintaan DAP

    FMT Reporters
    ShareTweetPinMail

    PETALING JAYA: Khairy Jamaluddin berkata Umno memberikan sokongan kepada Menteri Besar Perak Ahmad Faizal Azumu untuk menolak permintaan DAP yang tetap mahu kerajaan negeri memberikan status hak milik tanah 999 tahun kepada kampung baru.

    Terdahulu, DAP Perak mengingatkan Faizal perkara itu dijanjikan dalam manifesto pilihan raya Pakatan Harapan dan PH komited untuk melaksanakan semua janji-janjinya.

    “Tak boleh. Ini soal Perlembagaan Persekutuan dan Kanun Tanah Negara. Saya harap menteri besar jangan tunduk kepada desakan DAP,” kata Ahli Parlimen Rembau itu di Twitter hari ini.

    “Umno memberi sokongan kepada menteri besar untuk menolak permintaan ‘ultra vires’ (melampaui kewenangan) Perlembagaan Persekutuan ini.”

    Faizal dalam ucapan penggulungan persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak baru-baru ini berkata kerajaan negeri tidak boleh memberikan status hak milik 999 tahun kepada kampung baru kerana bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.


    Menteri besar berkata Majlis Tanah Negara (MTN) memutuskan tempoh pajakan bagi kampung baru dinaikkan daripada 30 tahun kepada 60 tahun, dan hendaklah sekurang-kurangnya 60 tahun tetapi tidak melebihi 99 tahun.

    ReplyDelete
  30. Syukur, KD mula nampak kepincangan PH & tak rela dicucuk hidung oleh DAP.
    Dia mula dapat menghargai nilai bangsa & agama yg tidak sama dgn nilai dedak...
    Syabbas KD, kebenaran pasti mengatasi kebathilan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bathil dah terlingkup.. Kikikikiki

      Delete
  31. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  32. Baguslah blogger KD dah makin telus dan bersikap terbuka. Dia kini bukan lagi jenis blogger yang fanatik taksub main sokong membuta tuli begitu sahaja. Memang betul lah seperti apa yang dia nampak, keadaan politik di Perak menekan orang-orang Melayu. Dia juga tidak segan silu memberi pandangan tentang perlunya Umno kembali berkuasa di Perak. Kita harap KD tidak hanya nampak kepincangan PH di Perak sahaja.
    Teruskan sdr KD, berhujah ke arah menegakkan survivaliti umat Melayu/Islam. Hanya di bawah Umno/BN, Melayu/Islam akan lebih terbela.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau betul jd pembela kenapa tak bertanding di seri setia? Dah jd bacul ke? Kikikikiki

      Delete
    2. Umno bagi peluang, sebab Pas juga nak bela Melayu/Islam. Bertolak ansur adik beradik.

      Delete
  33. SYABBAS KD.
    DLM HAL MEMPERJUANGKAN NASIB MELAYU DAN ISLAM, KITA JANGAN TAKSUB DENGAN SATU PARTI SAHAJA. APA YANG TUAN NAMPAK, BERSATU HANYA SEBAGAI TUNGGUL DI PERAK ITU MEMANG BETUL. ELOK LAH KALAU KITA BERPATAH BALIK KEPADA UMNO SEMULA.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...